Protokoll
Styrelsemöte för Rudskogen RF 2022-03-22
Plats: Träffpunkt Rudskogen
Närvarande vid mötet:
Karita Olsén
Johanna Gustafsson,
Jessica Clarenbach
Anette Örnebring (adjungerad)
Eva Örnebring (adjungerande)
- Dagordningen fastställs
Föregående mötes punkter tas upp under respektive rubrik.
Träffpunkt Rudskogen
Underlag för slututbetalning är inskickad till Camilla för påseende. Det ska lämnas in till jordbruksverket senast den 31 mars.
Vi pratar om vad som behöver köpas in till klubbstugan och vem som köper vad.
Invigning av klubbstugan 30 april. Planering inför dagen den 24 april efter banhoppningsträningen.
Ekonomi
Fortknox fungerar fortfarande inte. Fanny och Karita har varit i kontakt med både forrknox och idrottonline för att få igång det men ingen kan svara på varför det inte fungerar.
Vi har fått ekonomisk rapport för 2021. Vi går med förlust på 227tkr vilket jämkar 2020 års resultat som var en vinst på 248tkr.
4.Bidrag
Inget att rapportera.
U-sek
Inget att rapportera.
Sociala medier
Hemsida, Facebook och Instagram uppdateras flitigt.
Marknadsföring
Vi planerar för försäljning av toapapper i april/maj. Pernilla ansvarar för detta och leverans sker till Johanna.
Vi behöver se över hur vi arbetar med sponsorer. Kan vi få in mer sponsorer kopplat till våra banhoppningsträningar och programträningar?
Information från ridskolechef
Tabita har gått i pension och är bara med på lite roligheter som sker utanför verksamheten. Övriga hästar mår bra och fungerar bra. Hästarna har varit pigga nu under vintern och i samband med byte av päls.
Julia jobbar på och det är även förstärkt med personal från Dagcenter i Forshaga.
Flera praktikanter är på gång från Lillerud under våren.
Teoritimmar med brandutbildning är inplanerad för alla elever.
2 april startar troligtvis en hippocamp-grupp efter de ordinarie lektionerna.
- Tävlingskommitén
24/4 Banhoppningsträning 10:00
30/4 Hopptävling ponny 9:00 medarrangörer Forshaga Ryttarförening
1/5 Hopptävling häst 9:00 medarrangörer Forshaga Ryttarförening
6/5 Programridning 16:30
6/6 Banhoppningsträning och antikrundan
23/6 Midsommarhoppet
Anette handlar till alla tillfällen och övriga i styrelsen bör vara med som funktionärer. Mer info om vilka roller och hur många som behövs kommer.
Planering årsmöte
Årsmötet börjar kl 14 och vi behöver vara på plats tidigare för att förbereda. Anette kollar upp vilken tid vi får tillgång till lokalen och återkommer med tid.
Eva presenterar planering för dagen. När vi vet hur många som anmäler sig så delar vi upp inhandlingen och hur mycket köttfärs/vegofärs som ska förberedas
Jessica fixar utskrifter inför mötet.
Nya styrelseuppdrag – förbereda överlämningen
Karita ska lämna över till Johanna och Johanna ska lämna över till Anna. Fanny ska lämna över till Jessica. De tittar på ett datum var för sig när detta kan ske.
Bidragsmöte
Vi bjuder in Värmlands Ridsportförbund, Karlstad kommun och Sisu för möte om utbildningar och bidrag och hur vi ska arbeta med detta som förening. Förslag på datum den 10 maj kl 18:00.
Inkomna mail
Vi diskuterar de mail som kommit och lyfter de utbildningar som presenterats. Eva ska kolla med u-sek vilka utbildningar som kan vara aktuella.
Tid nästa möte
Nästa möte årsmötet 3 april med konstituerande i anslutning.
3 maj
2 juni eller senare i juni för sommaravslutning?
16 augusti
6 september
11 oktober
15 november
13 december
Mötet avslutas.
Johanna Gustafsson vid pennan